Debutantchock! Fyra av fem har fuskat sig fram till en utgivning genom att gå på minst en skrivarkurs! "Skandal! Kan jämföras med att bloddopa sig", ryter Gunnar Ardelius, Författarförbundets ordförande. Läs mer här! :)
Jag tillhör inte kategorin som har gått skrivarkurser. Dock arbetar jag som gymnasielärare och undervisar i svenska. Har läst en del Litteraturvetenskap, som ingick i min lärarutbildning samt massor om det svenska språket (såsom struktur och uppbyggnad etc) Så jag kanske snällt får ställa mig i ledet bland alla andra fuskare?
Då kanske det är bättre att inte uttrycka sig så? ;) (Han har ju gått skrivarkurser själv, så jag förstod ganska snabbt att det var ett skämt...) Säg den debutant som inte gått någon variant av skrivarkurs. Ingen garanti för utgivning dock men man lär sig mycket
Har han? Vad kul! Vi får hoppas att ironin när det gäller kvällspressens vana att skapa chocker och skandaler och rytanden där inga sådana finns, kommer fram ...
Nu kommer du snart inför pressombudsmannen. :) Lite kul att den som intervjuas säger sig inte ha gått någon skrivarkurs - men har gått journalist högskolan.
Jag tillhör inte kategorin som har gått skrivarkurser. Dock arbetar jag som gymnasielärare och undervisar i svenska.
SvaraRaderaHar läst en del Litteraturvetenskap, som ingick i min lärarutbildning samt massor om det svenska språket (såsom struktur och uppbyggnad etc)
Så jag kanske snällt får ställa mig i ledet bland alla andra fuskare?
Va, har Ardelius verkligen sagt det?
SvaraRaderaSom sagt, har man läst en bok och tänkt till lite är man välkommen att kalla sig för fuskare.
SvaraRaderaMonica - det hoppas jag verkligen inte att han sagt! :)
SvaraRaderaEdgrenskan - du kvalar lätt in i fuskargänget. :)
SvaraRaderaDå kanske det är bättre att inte uttrycka sig så? ;)
SvaraRadera(Han har ju gått skrivarkurser själv, så jag förstod ganska snabbt att det var ett skämt...)
Säg den debutant som inte gått någon variant av skrivarkurs. Ingen garanti för utgivning dock men man lär sig mycket
Har han? Vad kul! Vi får hoppas att ironin när det gäller kvällspressens vana att skapa chocker och skandaler och rytanden där inga sådana finns, kommer fram ...
SvaraRaderaNu kommer du snart inför pressombudsmannen. :) Lite kul att den som intervjuas säger sig inte ha gått någon skrivarkurs - men har gått journalist högskolan.
SvaraRaderaAll reklam är bra reklam, eller hur var det nu igen?
SvaraRaderaAnnaMaria är en annan typ av fuskare. :D
Själv mötte jag vid ett tillfälle en förläggare som tyckte om mitt manus, men som sa nej när jag berättade att jag arbetat med en lektör...
SvaraRaderaIntressant Anne! Fick du inte veta mer?
SvaraRaderaJag har också fuskat en del - men det spelar en mindre roll så länge jag inte har debuterat, eller hur?
SvaraRaderaIlla ändå, Ebba, illa! :)
SvaraRadera