söndag 29 november 2009

Ända-målet helgar medlen

Banner_480x280_2

Ibland ploppar det upp reklam när jag är ute på webben som gör mig konfunderad; är den på riktigt eller är det reklam för någonting annat, egentligen? Som denna annons till exempel – har Persbrandt verkligen börjat designa kalsonger? Det finns en hemsida där jag hittar företagets filosofi:
When God created man he wanted their genitals to hang loose. The genitals were supposed to stay cool in the gentle breeze, before, after and during the hunt for food. But then things begun to change. Men stopped hunting and started doing sports instead. They started wearing clothes and sat on bicycling saddles. Some of them even ended up in endless office meetings. And then what happened to their precious genitals? I guess you know. Sweat broke out, it rubbed and hanged. But let us establish that we’re living in a modern era and stay positive. The men who choose to wear Frigo today is also hunting. It’s just the prey that is different.
OK, ett skämt. Men så klickar jag vidare:
Med Mikaels Persbrandt entré som delägare i Frigo underwear lanserar vi nu Frigo by Persbrandt
En limited edition som ger 5 kr till UNICEF för varje såld kalsong till och med den 31a december 2009.
Förpackningen runt Frigo by Persbrandt är försedd med ett blått band som befäster vårat och Mikaels sociala engagemang samt mål att ge 10 % av vår totala vinst till välgörande ändamål världen över.

Nej, inget skämt utan smart marknadsföring. Låt oss hoppas att företaget går med vinst också.

Inga kommentarer: