tisdag 4 maj 2010

Relationsmarknadsföring när den är som bäst

Jag skickade ett mejl till Bonniers en gång och klagade på den usla korrekturen i en bok jag precis köpt och läst. Något svar fick jag aldrig.
Idag skickade jag ett meddelande till det utmärkta förlaget Sekwa via Facebook och bad om boktips. Svar kommer nästan direkt och jag blev ännu mer välvilligt inställd till Sekwa. Det är vad jag kallar för relationsmarknadsföring!
Här kommer lästipsen jag fick:
Anna Karenina ... :) Men om du menar av våra böcker, vilket jag antar, så har jag flera förslag. Det beror dock lite på om de måste finnas ute redan nu? Du har väl redan läst "No och jag", har jag för mig? Men här är tre som är utkomna: Muriel Barberys debutbok "Smaken", "Vem dödade ayatolla Kanuni?" (Naïri Nahapétian) - om ni kan tänka er en s.k. thriller och "Nattens inre" (av Léonora Miano). Om ni kan tänka er att invänta böcker som kommer framöver, föreslår jag "Himlen i Bay City" (av Catherine Mavrikakis) - "Smitning" (av Dominique Dyens) och "Ät mig" (Agnès Desarthe). De är olika och väldigt bra. :) Men man kan förstås tänka sig Smaken, Himlen och exempelvis Smitning också. "Ät mig" kommer inte förrän i november. Nu blev det visst lite många alternativ ... :)/H.

5 kommentarer:

kajsastina sa...

Verkligen bra marknadsföring.
Tack för att du delar med dig av boktips.
Glad vår!
/Pantertanten

Granne med potatisodlaren sa...

Ja, visst är sekwa bra. Bäst skulle jag vilja säga. Ska fortsätta på Smaken i kväll. Rapport kommer.

Annika sa...

Jag älskar att få boktips så det är bara att bjuda igen! :)
Ser fram emot rapporten Eva.

Cecilia N sa...

Hm. Klaga på korrekturet skulle man kanske göra istället bara för att bli förbannad hemma.

Att läsa en bok med dåligt korrektur är som att åka spark och hamna på grus. Det tar en stund innan man vågar stå på och hän-ge sig igen.

Om ingen klagar så behöver de ju inte bry sig ...

Annika sa...

Vilken bra liknelse Cecilia! Precis så är det!