tisdag 16 oktober 2012

Tuffa tider, hej, hej ...

Det vankas sämre tider bland förlag och mediahus. Den som lägger örat mot marken och lyssnar inser det, den som kan lägga ihop två och två likaså. Senast i raden med att varna för en eländig framtid är Bonniers som vill satsa på det digitala för att rädda sig. Men även det digitala behöver fyllas med ett innehåll, eller hur?

4 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Visst är det så. Det turbulenta brukar sluta i något nytt, men under tiden får vi som skriver en tuff tid. Och vem vet hur det ser ut på andra sidan! Man får hoppas att vår tid kommer.

Kati sa...

vad menar de med att satsa på det digitala? Lite vagt uttryckt för en tidningsartikel, tycker jag.

Annika Estassy sa...

Jag tolkade det som digital utgivning. Problemet med den idag är att köparen får betala lika mycket för en e-bok som för en inbunden. Det är för dyrt. Jag vill inte betala mer än för en pocket. Problemet för förlagen om de sänker priset (obs, min egen analys!)är att räkna hem det de förlorar på minskad försäljning av inbundna böcker på ökad försäljning av e-böcker samtidigt som de har en massa initiala utvecklingskostnader. Paragdimskiften kostar!

Anonym sa...

Om det inte finns riktiga böcker att köpa kommer jag läsa mindre. Jag orkar inte läsa mer på skärm än jag redan gör, när jag jobbat klart vill jag läsa en pappersbok och koppla av.
Jane