Ving satsar istället på ett inspirationsmagasin tre gånger om året. Den ska samdistribueras med några livsstilstidningar med kvinnor som huvudsakliga målgrupp. Det är nämligen framför allt vi som planerar och bokar resor. Känner ni igen er?
Jag drar givetvis direkt paralleller till min egen bransch och funderar över om det kanske snart är dags att avveckla studieprogrammet i pappersform. Även vi märker en stadig ökning av antalet anmälningarna via nätet. Å andra sidan vet vi ju att många tycker att det är inspirerande och roligt att bläddra i kurskatalogen. Tiden kanske inte är riktigt mogen ännu att helt övergå till nätet? Vi ska ju vara till för alla och alla har fortfarande inte obehindrad tillgång till en dator och internet. Men så småningom blir det säkerligen så. Tiderna förändras...
7 kommentarer:
bort, bort, bort!
;)
johan
Nä men tycker du det? Så förvånande... ;)
På sikt blir det nog så, jag kan inte tycka så mycket för jag vet inte hur man ser på saken i Sverige.
För några år sedan blev jag anklagad för att stjäla en IKEA-katalog på Ikea, vid utgången. Jag hade ju ingen aning om att det var "varuhus-exemplar" och att jag själv skulle titta på nätet.
Jag förklarade att jag är en stackars karibisk människa och inte vet något om sånt, och allt gick bra...
Och jag som trodde att vitsen med Ikeakatalogen var att folk tog hem den och bläddrade i den!
Ja, så var det då förr, på den gamla goda tiden, men det ska man tydligen inte längre..
Vi skrotade vår studiekatalog för flera år sedan, och arbetar nu i stället med produktblad. VÄLDIGT få frågar efter en katalog, utan hör någon av sig och undrar över utbudet utan att ha tillgång till Internet så plockar vi ihop aktuella produktblad i en mapp och skickar.
Jag kan varmt rekommendera det, det är mycket enklare att hålla materialet aktuellt.
Intressant Maria, tack för tipset!
Skicka en kommentar