torsdag 24 februari 2011

Skriver du lättläst?

Vill du veta hur du skriver? Gå då in på valideratext.se och testa! Facit för min egen del blev att jag skriver lättläst och med stor ordvariation. Sen kan man roa sig med att ta fram statistik över antalet använda ord osv. En skojig hemsida för oss som gäller att skriva!

3 kommentarer:

Pia sa...

Vilken rolig sida, tack för tipset!
Testade med lite utdrag ur bloggen och fick samma facit som Du, lättläst och med stor ordvariation. Det känner jag mig ganska nöjd med! :)

Annika Estassy sa...

Skönt att slippa höra att man har värsta byråkratiska språk...

Evas blogg sa...

Vad spännande. Måste in och testa jag också.