Om drygt en vecka ska jag träffa förlaget och diskutera marknadsföringen av Croissants till frukost. Frågan är viktig ty även om min bok givetvis är toppen på alla sätt och vis räcker det inte för att läsarna ska upptäcka den, bli nyfikna och vilja läsa. Konkurrensen om deras tid är mördande, utbudet hos bokhandlarna enorm. Så vad göra för att trots en begränsad budget ge min bok de allra bästa förutsättningarna?
Svaret är gerillamarknadsföring, ett sätt att marknadsföra som mer handlar om kreativitet än om pengar. Men att vara kreativ är ofta mycket svårare än att vara spendersam. Nu börjar det riktigt hårda arbetet ...
5 kommentarer:
Du får värva ett gäng volontärer som kan gå runt och fronta din bok i affärer över hela Sverige :)
Riktigt spännande ämne! Börja sälja boken via bagerier och fik? ;-)
Vilken bra idé!
Jag får bli en gerillagirl och lägga ut länkar till boken!
Gärna det, Eva, men läs den först så du inte sprider grisen i säcken. :)
Skicka en kommentar