fredag 28 oktober 2016

Hejdå Bredband 2

Till slut fick jag nog. Åtta dagar utan internet samt en leverantör som inte kunde lösa problemet - vad gör man då som kund? Jo, man säger upp bekantskapen.

Jag avskyr leverantörer som inte förstår vikten av kundvård, som inte inser att det är en bättre affär att vårda en befintlig kund än att ragga en ny. Det är dessutom så att kvalitén hos en leverantör visas egentligen först när något går fel. I nöd och i lust, ni vet...
Bredband 2 skyllde på Telia som i sin tur menade att de inte hade med vårt stadsnät att göra. Men sorry Telia - se bildbevis nedan.

Nåväl - min leverantör var Bredband 2, det var dem jag betalade till, inte Telia.
Jag kommer givetvis aldrig mer att anlita Bredband 2, varken privat eller i tjänsten.
Och vet ni vad? Tio minuter efter att vi bytte leverantör hade vi ett fungerande internet igen.
Jag hoppas att det varar.



4 kommentarer:

Kristina Svensson sa...

Hahahahaha. Jag skrattar så jag kiknar. Jag har skrivit en halv uppsats om liknande grej på tomatsallad.nu (inte så bra på att länka fr mobilen).

Liknande händelse, Telia hävdade att det inte var deras grej utan "Öppet fiber", men deras webbplats pryds av en stor Telia-logga. Efter fjärde inlägget så visade det sig att det finns en vettig person på Telia som fixade det hela. Tänkte blogga om det så fort jag hinner.

Annika Estassy sa...

Men visst häpnar man? Och att BB2 varje dag när jag ringt svarat att vi har anmält felet vidare, ungefär som om de nu varit duktiga. Jag frågade dem var de själva var ett acceptabelt tidspann för att vara utan internet. De kunde de inte svara på. Är ett 1 år acceptabelt i så fall, frågade jag. Nej, svarade de. Okej, men hur länge då? De visste de inte. Med andra ord har ni ingen aning om vad ni pysslar med, sa jag. Jo, svarade BB2 men du accepterar inte vårt svar, du får tillbaka bredbandet när Telia åtgärdat felet. Och när blir det då? Det kan vi inte svara på. Osv osv.
Man tar sig för pannan - så klart jag inte accepterar ett svar som innebär att jag i teorin skulle kunna vara utan bredband i 6 månader.

Åsa Hellberg sa...

Så vilket bredband skaffade du?
Jag har också en sådan där aldrig igen, och det är bredbandsbolaget som fakturerade mig åtta månader efter att jag hade avslutat tjänsten. Det gick liksom bara inte att komma ur.

Annika Estassy sa...

Det blev Universal. Billigt och ingen bindningstid. Blä för Bredbandsbolaget också då, Åsa!